آیت‌الله خاتمی: شهید رئیسی فرزند ایران بود | دلمان سوخت چرا دیر او را شناختیم مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در حرم مطهر رضوی برگزار شد + فیلم روایت خبرنگاران خارجی از مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد | این سیل مردم واقعی بود + فیلم مشهد در آستانه عبور از تنش آبی تابستان بی احتیاطی راننده مشهدی منجر به فوت یک پاکبان شد (۴ خرداد ۱۴۰۳) مدیریت شهری پای کار خدمت به زائران در مراسم تشییع شهید جمهور جزئیات تعطیلی بوستان‌های مشهد در روز جمعه (۴ خرداد ۱۴۰۳) حضور ۳ میلیونی مردم مشهد در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور خبرنگار لبنانی: حضور مسئولان کشوری در مراسم تشییع شهید جمهور نشان‌دهنده ایران مقتدر است سوگواری ملت در مشهد، در فراق خادم ملت + فیلم پیکر شهید آیت الله رئیسی در دارالسلام حرم امام رضا (ع) آرام گرفت + فیلم خبرنگار مصری: رئیس‌جمهور برای ملت ایران اهمیت ویژه‌ای داشت خبرنگار رادیو و تلویزیون چین: امیدوارم ایران به این ضایعه بزرگ غلبه کند خبرنگار شبکه تی‌آرتی: حضور این جمعیت در مراسم تشییع رئیس جمهور ایران در مشهد باور کردنی نیست تمهیدات ویژه مدیریت شهری مشهد برای پس از اتمام مراسم تشییع جمهور شهید شهردار مشهد: تا کنون سه میلیون نفر در آیین تشییع شهید جمهور حضور دارند (۳ خرداد ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد به دلیل ازدحام جمعیت، در ایستگاه شریعتی توقف نخواهد داشت (۳ خرداد ۱۴۰۳) پخش زنده مراسم تشییع و تدفین رئیس جمهور شهید، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مشهد مقدس مسیر تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در مشهد + زمان تدفین در حرم مطهر امام رضا(ع) مشهدی‌ها؛ بی‌قرار شهیدجمهور | سلام‌ ای غم لحظه‌های جدایی حضور ۱۳۵ تیم امدادگر هلال‌احمر در مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد (۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

از ارسال طرح کاهش بهای الیت به کمیسیون‌ها تا تقسیط جرایم کمسیون ماده ۱۰۰ در هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۷۵۷۲۳
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
از ارسال طرح کاهش بهای الیت به کمیسیون‌ها تا تقسیط جرایم کمسیون ماده ۱۰۰ در هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر مشهد
هشتادوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در تالار شهر برگزار شد که طی آن اعضا شورا شهر به برخی مصوبات از جمله تقسیط جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ رای مثبت دادند و البته طرح کاهش بهای خدمات الیت را به کمیسیون‌ها ارسال کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد امروز دوشنبه ۲ مرداد ماه در حالی در تالار شهر مشهد برگزار گردید که مصوبات و البته تذکراتی را از سوی برخی از اعضای شورای شهر مشهد به همراه داشت.

در ابتدای ان جلسه رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم گفت: خاطیان و بانیان اقدام شنیع آتش زدن قرآن و توهین وقیحانه حتما باید به سزای اعمال خود برسند.

حسن موحدیان اظهار کرد: قیام عاشورا مکتب عشق، ایمان، دلدادگی و صبوری است. هرچه بتوانیم این شعائر را زنده نگه داریم، دنبال کنیم و حضور داشته باشیم به بقا و ایستادگی در مقابل کفر کمک کردیم.

وی بیان کرد: ازجمله درس‌های عاشورا توکل، عمل به تکلیف، آزادگی، اخلاص در رفتار، ایثار و از خودگذشتگی، امر به معروف و نهی از منکر، نهی نژادپرستی و پایبندی به اصول اخلاقی است. در روز‌هایی که شیعیان عزادار امام حسین (ع) هستند بار دیگر شاهد بی‌احترامی مدعیان آزادی بیان به ساحت قرآن در کشور سوئد بودیم.

موحدیان افزود: این افراد مدعی هستند که می‌خواهند به جهان درس اخلاق بدهند و ادعای حقوق بشر، آزادی و دموکراسی می‌کنند، اما حاضر نیستند به عقاید دیگران احترام بگذارند. هیچ‌گاه شاهد نبودیم شیعیان به عقاید دیگران بی‌احترامی کنند. امروز گرفتار افرادی شدیم که ادعا‌های بزرگ دارند، اما در عمل افراد پستی هستند که قرآن خدا را آتش می‌زنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: خاطیان و بانیان این اقدام شنیع و توهین وقیحانه حتما باید به سزای اعمال خود برسند. شورای شهر مشهد با محکوم کردن این حرکت مذبوحانه انزجار خود را از عاملان این حرکت اعلام می‌کند. امیدواریم افرادی که قرآن را آتش زدند به سزای اعمال پست خود برسند، البته امیدوار هستیم توبه و عذرخواهی کنند، مسلمانان مهربان هستند و عذرخواهی آن‌ها را می‌پذیرند.

وی ادامه داد: سوئد که خود را مهد علم و دانش می‌داند باید حواسش باشد که مقابل جهان اسلام ایستاده است. موضوع یک مذهب نیست، بلکه موضوع کل مسلمانان و اسلام است. امیدواریم حاکمان سوئد سر عقل بیایند و جلوی این کار‌ها را بگیرند و به نام آزادی، آزادی را مخدوش نکنند.

موحدیان عنوان کرد: از شهرداری برای نمایشگاه رونمایی بسته‌های سرمایه‌گذاری تشکر می‌کنیم. امیدواریم این نمایشگاه سرفصلی برای حمایت از سرمایه‌گذاران باشد و معاونت اقتصادی تمهیدات لازم را بیندیشد.

مصوبات

تصویب لایحه نامگذاری یک میدان و تعدادی از معابر 

ماده واحده: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، نسبت به نامگذاری یک میدان و تعدادی از معابر، به شرح ذیل اقدام نماید.

۱- تغییر نام ره باغ بهشت به نام "حضرت معصومه (س) "
۲- نامگذاری میدان معراج به نام "معراج شهدا"۳- نامگذاری معبر جهاد به نام "جهاد سازندگی"
۴- نامگذاری محور حد فاصل بزرگراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تا بلوار نماز به نام " شهدای مرزبانی"

دوفوریت طرح کاهش بهای خدمات توقف الیت رای نیاورد

امروز طرح دوفوریتی کاهش بهای خدمات توقف الیت مورد بررسی قرار گرفت که دوفوریت آن رای نیاورد و برای بررسی به کمیسیون‌ها فرستاده شد. 

رای شورا به تقسیط جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰  

در ادامه لایحه دوفوریتی با موضوع تعیین سرپرست اداره کل امور مالی به عنوان ذیحساب تصویب شد. براساس این لایحه به استناد تبصره ۱ بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با آخرین اصلاحات، انتخاب جناب آقای سید حسین احمدزاده (سرپرست اداره کل امور مالی) به عنوان ذیحساب شهرداری مشهد مورد تایید قرار گرفت.

در بخش دیگری از جلسه دو بند به یک مصوبه شورا الحاق شد. در بند اول به استناد ماده ۱۵ آیین‌نامه مالی موضوع ماده ۱ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود با درخواست مؤدی، مطالبات خود ناشی از هزینه صدور پروانه و پایانکار ساختمانی و حقوق قانونی شهرداری را با رعایت صرفه، صلاح و غبطه خود با زمین و املاک، تهاتر و یا با مشارکت در (پروژه)‌ها سرمایه‌گذاری کند. تهاتر با تایید معاون مالی و پشتیبانی و در خصوص زمین و املاکی مورد قبول است که سهل‌البیع و دارای سند رسمی مالکیت باشد و ارزیابی آن توسط کارشناس رسمی منتخب شهرداری انجام شود. تهاتر مشمول تخفیف پرداخت نقدی است. 

تقسیط آرای قطعی جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری برای املاکی که مبلغ جریمه تا سقف معاملات متوسط (موضوع ماده ۳ قانون برگزاری مناقصات) باشد در صورت پرداخت نقدی حداقل ۳۰ درصد و برای املاکی که مبلغ جریمه بیشتر از سقف معاملات متوسط باشد در صورت پرداخت نقدی حداقل ۵۰ درصد بدهی، با انعقاد قرارداد اقساطی حداکثر ۱۲ ماهه امکان‌پذیر است.

در بند دوم شهرداری مشهد مجاز است مطالبات خود را به شرح زیر تقسیط کند. دریافت حقوق شهرداری ناشی از اجرای اصلاحیه ماده ۱۰۱ قانون شهرداری و تبصره ۴ قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها (در صورت عدم دارا بودن حد نصاب تفکیک قدرالسهم شهرداری) در صورت پرداخت نقدی حداقل ۳۰ درصد بدهی و انعقاد قرارداد اقساطی حداکثر ۱۸ ماهه (پس از عقد صلح) در حوزه‌های ۱، ۲ و ۳ درآمدی و پرداخت نقدی حداقل ۱۰ درصد بدهی و انعقاد قرارداد اقساطی حداکثر ۱۸ ماهه پس از عقد صلح در حوزه‌های ۴ و ۵ درآمدی امکان‌پذیر است. 

پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مطالعاتی مستلزم اجرای پروژه‌های عمرانی است

در ادامه جلسه شورای شهر مشهد سید حسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد نیز در تذکری به شهردار اظهار کرد: با عنایت به تصویب عناوین مطالعاتی شهرداری در بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ شهرداری مشهد و ابلاغ منابع و مصارف بودجه با توجه به بررسی به عمل آمده، پیشرفت فیزیکی و مالی پروژه‌های مطالعاتی مستلزم اجرای پروژه‌های عمرانی است که تاکنون بعد از گذشت چهار ماه از سال اقدامات موثری مشاهده نمی‌شود. حاصل این موضوع موجب عدم اجرای پروژه‌ها و تحقق بودجه مصوب در سال جاری می‌شود.

اعضای شورای شهر برای استعفا باید این موضوع را در شورا طرح کنند

در ادامه حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به شورا تصریح کرد: فصل دهم در آیین‌نامه اجرایی ما در زمینه استعفای اعضا و رسیدگی به آن مشخص است. اعضای شورای شهر برای سلب عضویت و استعفای خود باید این موضوع را در شورا طرح کنند، عضو دلایل خود را مطرح کند و اعضا رای‌گیری کنند.

وی بیان کرد: سلب عضویت به وسیله شورا انجام می‌شود، اما چرا فرمانداری در زمینه استعفای این عضو اقدام کرده، در حالی که باید از فرایند شورای شهر انجام شود؟ این ماده قانونی را از فرمانداری مطالبه کنید تا حتما فرایند برگردد و براساس قانون مکتوب سلب عضویت شود.

مدیران عامل باید تحت نظارت هیات مدیره باشند

در بخش دیگری از جلسه خلیل موحدی محصل، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری گفت: در برخی از هیات‌مدیره‌ها، مدیران عامل نیز جزو هیات‌مدیره هستند که این خلاف قانون و فسادزا است. از شهردار تقاضا دارم که این نکته را رعایت کنند. مدیران عامل باید تحت نظارت هیات مدیره باشند.

عملکرد شورای ششم تا کنون امید‌بخش و درخشان بوده است

در ادامه این جلسه مهدی ناصحی عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: کارنامه شورای ششم و مدیریت شهری در این دو سال درخشان، قابل‌دفاع و قابل‌قبول است.

وی اظهار کرد: عمده مدیران شاغل در شهرداری مشهد مقدس، کارشناس و پاکدست هستند و در حوزه کاری خود، متخصص‌اند.

این عضو شورا افزود: اینکه ما با ادبیاتی مطلق و کلی بخواهیم عملکرد خالصانه همکاران خود در شهرداری مشهد مقدس را زیر سوال ببریم نه در شان شورا و نه در شان شهرداری مشهد مقدس است و از انصاف به دور است.

ناصحی در واکنش به انقاد یکی از اعضای شورا، گفت: یکی از بزرگواران اشاره کردند که عملکرد شورای ششم از ابتدا تا کنون قابل قبول نبوده است، اما من با صراحت می‌گویم مدیریت شهری و شورای ششم در این دو سال عملکرد درخشانی داشته اند.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از بروز چنین قضاوت‌های ناعادلانه ای، لازم است اقدامات ارزشمند انجام شده بازخوانی شوند و مروری بر کارنامه شورای ششم صورت گیرد تا دیگر شاهد این نباشیم که از تریبون شورا، عملکرد قابل قبول و امیدبخش شورای ششم مورد هجمه قرار گیرد.

وی گفت: به همکاران خود توصیه می‌کنم قبل از زیر سوال بردن کارنامه درخشان شورای ششم، از اقدامات صورت گرفته در این دو سال اطلاعات کسب کنند.

قصد نداریم دوباره برای انتخاب شهردار توبه کنیم

در بخش دیگری از جلسه موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: یاد ایام رای اعتماد به شهردار کنیم که ما قصد نداریم دوباره برای انتخاب شهردار توبه کنیم. جناب شهردار این را مد نظر قرار دهید که چه افرادی برای انتخاب شما چه مطالبی را نثار ما کردند و به ما گفتند با این انتخاب باید دوباره بروید در حرم توبه کنید.

وی ادامه داد: آقای عضو محترم شورا روزی که شهردار انتخاب شد بعد از دو هفته هر روز التماس می‌کردید که جلسه بگذاریم و برای انتصابات صحبت کنیم، سهم شما و این هم سهم ما. ما آن روز زیر بار نرفتیم و قبول نکردیم. امروز چه کسی به دنبال انتصابات است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: من افرادی که مومن و انقلابی بودند را به عنوان پیشنهاد به شهردار معرفی کردم، اما منصوب نکردید و نخواهید کرد، نیازی هم نیست انتخاب کنید. نیازی هست نام افرادی که به دنبال انتصاب جدید هستند را تک تک بیان کنم. عضو محترم شورا، اعضا که هستند، آیا یادت رفته و بعد روایت، احادیث و بیانات مقام معظم رهبری را برای ما می‌گویید. شما دنبال انتصابات هستید نه ما و ما نیاز به توبه دوباره نداریم.

در بخش دیگری از جلسه طرح دوفوریتی کاهش بهای خدمات توقف در پارکینگ حاشیه‌ای در شهر مشهد برای سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت. با عنایت به گلایه مردم به جهت افزایش نرخ پارک حاشیه‌ای و نظر به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم و شعار سال ۱۴۰۲ «مهار تورم، رشد تولید» این طرح پیشنهاد می‌شود. دوفوریتی این طرح رای نیاورد و با رای اعضا به یک‌فوریت آن برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌ها ارسال شد.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص ضرورت دوفوریت این طرح اظهار کرد: این طرح با نگاه به شعار سال مقام معظم رهبری و برای مهار تورم مطرح شد. یکی از کار‌ها کاهش هزینه پرداخت الیت است که نارضایتی بسیاری را در شهر مشهد شکل داده است.

مردم به جای حاشیه خیابان، خودروی خود را در کوچه‌ها پارک می‌کنند

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ وضعیت پرداخت الیت از سوی استانداری ابلاغ نشد و سال گذشته به دلیل ابلاغ قانون درآمد‌های پایدار، مجدد استانداری ابلاغ نکرد. ما تصور نمی‌کردیم با تصویب مصوبه شورا در خصوص الیت افزایش ۴۰۰ درصدی اتفاق می‌افتد، اما بعد از بررسی مشاهده کردیم که مردم حرف درستی می‌زنند و افزایش چشمگیر است. الان مردم به جای حاشیه خیابان، خودروی خود را در کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی پارک می‌کنند که موجب کاهش امنیت و افزایش سرقت شده است. امیدواریم امروز بتوانیم هزینه الیت را حدود ۷۰ درصد کاهش دهیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: قبل از اجرای مصوبه شورا در خصوص الیت شهرداری ۱۰۰ میلیون تومان در روز درآمد داشت که ۸۰ میلیون تومان وصول می‌شد، اما بعد از اجرای مصوبه ۴۴۰ میلیون تومان درآمد دارد که تنها یک‌چهارم یعنی ۱۰۰ میلیون تومان وصول می‌شود، زیرا برای فرار پرداخت الیت مدلی نداریم که وصول و فرهنگ‌سازی کنیم.

وی افزود: مدعی هستیم درآمد شهرداری را افزایش دادیم، در حالی که کاهش پیدا کرده و موجب نارضایتی مردم هم شده است. برای نیم ساعت اول تشویقی با مبلغ ۳۶۰ تومان گذاشتیم، اما این موضوع بررسی شده که آیا بعد از نیم ساعت ماشین را از این معبر برمی‌دارد و در معبر دیگری پارک می‌کنند.

 کل توقف‌ها ۱۰ درصد کاهش داشته است

احمد آذرکیش، سرپرست شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: ما نسبت به سال گذشته افزایش ۵ درصدی در زمینه توقف‌های نیم ساعت داشتیم و در کل توقف‌ها ۱۰ درصد کاهش داشته است. سرانه ما برای پارکینگ‌های غیر حاشیه حدود ۲۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: سرانه هر ماشین ما به دلیل اینکه زمان توقفات زیر نیم ساعت کاهش پیدا کرده، برای هر جای پارک در روز ۱۵ بار می‌توانیم استفاده کنیم، به طور مثال در معبر سعدی از ۴۰ جای پارک در روز ۱۰۰۰ باز استفاده می‌شود که با این طرح بیشتر شده است.

سرپرست شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد عنوان کرد: سال ۹۸ مبلغ تعرفه ۹۵۰ تومان بود که از آن زمان افزایشی نداشتیم. فرمانداری و استانداری جلوی آن را گرفت و کرونا نیز مطرح بود. بار مالی ۲۰ میلیارد تومان بوده که ۶ میلیارد تومان تفاوت دارد. 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->